جست و جو در پرتال

تاریخ : شنبه 18 تير 1401
کد 869

خداحافظی شهر جلفا با قطعی و افت فشار آب شرب

با بهره برداری از دو چاه کم عمق ظرفیت آب شرب جلفا، چهل لیتر بر ثانیه افزایش یافت.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی؛ در آیین افتتاح این پروژه که با حضور نماینده مردم جلفا در مجلس شورای اسلامی، فرماندار جلفا، اعضای شورای شهر و مدیر امور آب و فاضلاب جلفا برگزار شد خدائیان مدیر امور آب و فاضلاب جلفا گفت: با افزایش چهل لیتر بر ثانیه ای آب شرب جلفا، ضمن خودکفا شدن شهر جلفا از آب های بالا دستی که عموما از چاه های عمیق هادیشهر تامین می شد دیگر شاهد افت فشار یا قطعی آب در این شهر نخواهیم بود.
وی ضمن تشکر از کمک های نماینده مردم جلفا در مجلس شورای اسلامی و فرماندار، این اتفاق را گامی بلند در راستای پایداری آب در شبکه برشمرد و افزود: با افزایش ظرفیت تصفیه آب شرب، موجب کاهش فشار بر سفره های زیرزمینی هادیشهر که پیش از این منبع عمده تامین آب شرب جلفا بودند، خواهد شد.
خدائیان ادامه داد: با این افزایش ظرفیت  ضمن اینکه در آینده هیچ مشکلی در زمینه تامین آب آشامیدنی نخواهیم داشت، باعث صیانت از منابع آبی زیرزمینی که با گسترش مصرف به نقطه نگران کننده رسیده بود خواهد شد.
مدیر امور آب و فاضلاب جلفا در پایان تصریح کرد: برای اجرای این پروژه 3 میلیارد ریال از منابع داخلی شرکت هزینه شده است.
جُلفا شهر گمرکی و مرزی کشور ایران، در جنوب ساحل رود مرزی ارس در ۱۳۵ کیلومتری شمال تبریز در استان آذربایجان شرقی واقع شده‌است.
 
  • نوشته شده
  • در شنبه 18 تير 1401
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 66
نظرات شما
captcha refresh