جست و جو در پرتال

تاریخ : پنجشنبه 16 تير 1401
کد 867

بازدید فرماندار و اعضای شورای تامین شهرستان تبریز از اداره آب و فاضلاب آذربایجان شرقی

فرماندار و اعضای شورای تامین شهرستان تبریز با حضور در از اداره آب و فاضلاب استان از نزدیک در جریان نحوه آبرسانی کلانشهر تبریز قرار گرفتند.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی؛ در این بازدید رئیس و اعضای شورای تامین در ابتدا با حضور در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی از سیستم تله متری بازدید و در جریان آخرین وضعیت آب شرب کلانشهر تبریز قرار گرفتند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در توضیح سیستم تله متری گفت: پروژه تله متری شرکت آب و فاضلاب جهت اتوماسیون و مانیتورینگ تاسیسات آب شرب شهر تبریز طراحی و اجرا گردیده است.
وی افزود: این پروژه با هدف کنترل و نظارت لحظه ای بر جریان تولید، انتقال و توزیع آب و همچنین مدیریت و کنترل در بسترهای انرژی، هدر رفت آب، کیفیت و سلامت آب و کاهش زمان توقف در روند توزیع با برقراری ارتباط هوشمند کلیه تجهیزات و مخازن و بهبود کیفیت و کمیت آب مورد نیاز مشترکین طراحی و برنامه ریزی شده است.
مهندس خانی افزود: مهمترین دستاورد اجرای این پروژه افزایش رضایت مندی مشترکین، تصمیم گیری بهینه، افزایش راندمان و طول عمر تاسیسات این شرکت می باشد.
فرماندار شهرستان تبریز هم با اشاره به اينكه، برای جلوگيري از هدر رفت آب بايد فرهنگسازی لازم در زمينه صرفه‌جويي و سبک زندگی اسلامی انجام شود، اظهار داشت: فرهنگسازی در حوزه آب و مسأله بحران آب و ضرورت صرفه‌جويي باید جدی گرفته شود چرا که طرح های آبرسانی صرفا مشکلات این بخش را رفع نمی کنند.
جعفری آذرافزود: حفاظت از منابع آب،  وظیفه قانونی و ملی همه ما است و اگر کوتاهی کنیم  نتایج  نامناسبی به همراه  دارد و با مشکلات زیادی روبرو می شویم.
وی بیان نمود: با توجه به مسائل و حساسیت های موجود در مورد آب و وجود خشکسالی ها،  باید همه دستگاه ها با شرکت آب و فاضلاب تعامل و همدلی نمایند.
رئیس شورای تامین تأکید کرد:  استفاده از آب غیر شرب برای مصارفی مانند باغبانی و شست‌وشو، برای ذخیره این موهبت الهي، یکی از اموری است که ترویج آن در بین مردم می تواند اثرات مثبتی در صرفه جویی مصرف آب داشته باشد.
جعفری آذر همچنین با اشاره به تلاش های صورت گرفته در شرکت آب و فاضلاب برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان محترم تشکر و قدردانی کرد.
بازدید از مراحل ساخت رینگ آبرسانی شهرستان تبریز دومین مقصد رئیس و اعضای شورای تامین شهرستان تبریز بود .
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در بازدید از این پروژه گفت: طول این طرح که حدود 25 کیلومتر بوده و از شهرک اندیشه تبریز شروع و تا شهرک خاوران ادامه خواهد داشت برای تکمیل آبرسانی کلانشهر تبریز توسط شرکت آّب منطقه ای آذربایجان شرقی احداث می‌شود.
مهندس خانی ادامه داد: به دلیل عدم وجود رینگ شبکه شهری آبرسانی که بتواند کلانشهر تبریز را در مواقع لزوم خدمات رسانی کند و به صورت یکنواخت کل شهر تبریز را تحت پوشش آبرسانی قرار دهد، این طرح اجرا می‌شود.
وی تصریح کرد: با اجرای این طرح که با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی در حال اجرا است بخش عمده‌ای از قطعی و یا عدم قطعی بخش‌های مختلف شهر مرتفع خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان افزود: خوشبختانه این پروژه مشکل منابع مالی نداشته و به زودی قسمتی از آن افتتاح خواهد شد
مهندس خانی تاکید کرد: با تکمیل رینگ آبرسانی کلانشهر تبریز و احداث چند مخزن چند صد هزار مترمکعبی هم امکان ذخیره‌سازی آب برای مواقع لازم بیشتر خواهد شد و هم می توانیم توزیع متناسب آبرسانی کل شهر تبریز را در ساعات مختلف شبانه‌روزی داشته باشیم و خدمات رسانی کنیم.






















 

 
  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 16 تير 1401
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 51
نظرات شما
captcha refresh