جست و جو در پرتال

تاریخ : پنجشنبه 16 تير 1401
کد 866

کارگاه آموزشی نظارت بر نصب انشعابات آب وفاضلاب سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار شد

با حضور مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان، کارگاه آموزشی نظارت بر نصب انشعابات آب وفاضلاب سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار شد .
به گزارش دفتر روابط عمومی آبفای استان، مهندس خانی با حضور در کارگاه آموزشی ضمن بیان تجربیات دوران کاری خویش ، از مشکلات و تبعات بهداشتی و اجتماعی عدم صحیح انشعابات و لزوم رعایت مبحث 16 مقررات ملی ساختمان پرداخت .
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان  با اشاره به  راهکارهای کاهش مصرف آب،  گفت: نظارت صحیح بر نصب انشعاب و نیز لوله کشی و ذخیره سازی آب مصرفی ، هدایت صحیح آب باران و به ویژه باز چرخانی آب خاکستری به عنوان یک راهکار مفید و کم هزینه در کاهش مصرف آب و استفاده از آن در موارد مختلف مانند آبیاری ، فضای سبز ، شستشوی معابرعمومی ساختمان ، آب فلاش تانک ها و...) می تواند در حفظ و صیانت از نعمت ارزشمند و مقدس آب و کاهش مصرف و هدررفت آب شرب و بهداشتی به ویژه در بلند مدت نتایج مفیدی داشته و نقش مهمی را عهده دار شود .
مهندس خانی با اشاره  بر ارزشمند بودن نقش مهندسین ناظر سازمان نظام مهندسی ساختمان و قدر دانی از تلاش های آتی آنان بر حفظ و حرمت و شخصیت اجتماعی این ناظرین تاکید نمود .
وی با اشاره به فرهنگ سازی این موضوع مهم در بین مردم افزود: هدف اصلی این طرح راحتی مردم است که با رعایت این موضوع در حین ساخت و ساز می توانند از مشکلات پیش آمده در آینده جلوگیری و ساختمانی استاندارد و ایمن داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی تاکید کرد: از دیگر الزامات مهم مبحث 16 ، وصل‌نکردن مجرای آب باران به شبکه جمع‌آوری است و چنانچه آب باران به شبکه جمع‌آوری فاضلاب متصل شود، در هنگام بارندگی حجم زیادی آب وارد تصفیه‌خانه فاضلاب خواهد شد و شوک بزرگی به شبکه جمع‌آوری فاضلاب وارد می‌کند و فرآیند تصفیه را مختل خواهد کرد.
وی ادامه داد: تعیین حداکثر فشار و مصرف آب در لوازم بهداشتی اعم از دستشویی و حمام از دیگر الزامات این دستورالعمل است و مطابق آن مقدار مصرف آب در لوازم بهداشتی باید به کمک شیرالات مناسب و استفاده از لوازم کنترل مقدار جریان، به میزان حداکثر مجاز محدود شود.
مهندس خانی در پایان افزود: مدیریت مصرف آب و جداسازی آب شرب از آب خاکستری و بازچرخانی آن با رویکرد کمک به شرایط محیط زیستی شهر و منابع آب نیز از مطالب مهمی است که در اجرای این طرح نیز باید به آن توجه ویژه ای شود.
مبحث ۱۶ در خصوص مقررات ملی ساختمان در تأسيسات مكانيكي بهداشتي است كه رعايت آنها مشمول الزامات قانوني بوده، و به منظور لوله كشي و ذخيره سازي آب مصرفي، لوله كشي فاضلاب بهداشتي، لوله كشي هواكش فاضلاب، لوازم بهداشتي، لوله كشي آب باران در داخل ساختمان نصب مي شود را شامل می شود.
 




















 
  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 16 تير 1401
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 54
نظرات شما
captcha refresh