جست و جو در پرتال

تاریخ : شنبه 2 بهمن 1400
کد 759

استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد:

ضرورت تسریع در اتمام پروژه‌های آب آذربایجان‌شرقی

استاندار آذربایجان شرقی خواستار تسریع در اتمام پروژه‌های بخش آب استان شد.
به گزارش دفتر روابط عمومی آب وفاضلاب استان، عابدین خرّم در دیدار معاون آب و آبفای وزیر نیرو با وی، به اهمیت پروژه‌های آب استان به عنوان زیرساخت‌های اساسی تولید، اشتغال و توسعه اشاره کرد و بر ضرورت توجه بیشتر به این حوزه تأکید کرد.
وی با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب استان در دوران اوج مصرف امسال و همچنین اهمیت رفع مشکلات آب شرب تبریز و سایر مناطق استان، بر تخصیص اعتبار لازم برای رفع تنش آبی احتمالی در سال ۱۴۰۱ تأکید کرد.
 وی همچنین خواستار اهتمام جدی وزارت نیرو برای اجرای پروژه انتقال آب ارس به دشت شبستر و تبریز و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان در زمینه سد و شبکه و راه‌سازی شد.
 معاون آب و آبفای وزیر نیرو هم گفت: شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب آذربایجان شرقی درخصوص انجام پروژه‌های کوتاه‌مدت تأمین آب شرب برای گذر از تنش آبی، برنامه‌ریزی لازم را انجام داده‌اند که سعی خواهد شد اعتبار موردنیاز اعلامی در حداقل زمان ممکن تأمین شود.
محمد جوانبخت در خصوص پروژه انتقال آب ارس اظهار داشت: این پروژه جزو پروژه‌های مهم استان و وزارت نیرو است که ۳۵ کیلومتر از آن در قالب توسعه بهره‌برداری از ارس اجراشده و اجرای مابقی آن به‌زودی آغاز خواهد شد.
 معاون وزیر نیرو افزود: در سطح کشور با انباشت پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه آب و فاضلاب روبه‌رو هستیم که خوشبختانه وزارت نیرو برنامه‌ریزی خوبی با انتخاب پروژه‌های اولویت‌دار منابع آب کشور انجام داده و اکثر پروژه‌های مهم استان شامل سد‌های شهریار، شهید مدنی، پیغام‌چای، گرمی‌چای و شبکه پایاب سد‌های قلعه‌چای، آیدوغموش، سهند، قیزقلعه‌سی، خداآفرین و همچنین آب‌رسانی به مرند و میانه و توسعه بهره‌برداری از ارس در اولویت قرارگرفته‌اند و با تأمین اعتبار موردنیاز ظرف حداکثر سه سال به بهره‌برداری خواهند رسید.
منبع خبر : خبرگزاری صدا و سیما
  • نوشته شده
  • در شنبه 2 بهمن 1400
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 107
نظرات شما
captcha refresh