جست و جو در پرتال

تاریخ : چهارشنبه 19 آبان 1400
کد 717

استاندار آذربایجان شرقی:

نیازمند اقدام اساسی برای جبران کمبود در حوزه آب و برق هستیم/ از سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی استقبال می‌کنیم

استاندار آذربایجان شرقی گفت: تأمین انرژی پایدار یکی از عوامل اصلی توسعه در حوزه‌های مختلف است و تا زمانی که این امر محقق نشود، توسعه دچار مشکل خواهد شد.
به گزارش دفتر روابط عمومی آب وفاضلاب آذربایجان شرقی ، عابدین خرّم در نشستی با مدیران صنعت آب و برق استان، کارهای انجام‌شده در این حوزه را امیدوارکننده، اما در عین حال وضعیت آب و برق را در استان نگران‌کننده دانست و گفت: برای برون‌رفت از وضع موجود و رفع نگرانی‌ها، نیازمند یک اقدام اساسی و کار جهادی هستیم.
وی همچنین به پیامدهای اجتماعی ناشی از مشکلات آب و برق اشاره کرد و گفت: راهکارهای معمول و مرسوم، بسیار زمان ‌بر و فرسایشی است و لازم است با کار کارشناسی و پژوهشی، راهکارهای عملی و کوتاه‌مدت برای حل مشکلات این حوزه پیدا کنیم.
خرّم با بیان اینکه صنایع استان برای توسعه، با کمبود برق مواجه هستند، افزود: از هر راه جایگزینی برای جبران کمبود برق استقبال می‌کنیم و برای اخذ مجوزهای لازم و پیگیری مسائل حقوقی آمادگی کامل داریم.
وی همچنین توسعه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را یکی از راهکارهای جبران کمبود برق دانست و بر جذب سرمایه‌گذاران مستعد در این حوزه تأکید کرد.
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر تشکیل جلسات تخصصی و کارشناسی، به مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت نیرو در استان دستور داد تا راهکارهای اساسی در دسترس و قابل اجرا برای جبران کمبودها در این حوزه را پیگیری کنند.
مهندس علیرضا ایمانلو مدیرعامل شرکت‌ آب و فاضلاب، نیز در این نشست، گزارشی از آخرین وضعیت آب و فاضلاب استان، برنامه های کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت انجام داده شده برای گذر از بحران آب مشکلات موجود و راهکارهای بهبود وضعیت این حوزه را ارائه کرد و خواستار حمایت همه جانبه در توسعه پروژه های عمرانی شد.


  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 19 آبان 1400
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 22
نظرات شما
captcha refresh