جست و جو در پرتال

تاریخ : پنجشنبه 22 مهر 1400
کد 684

کلنگ زنی فاز ۲ تصفیه خانه آب مجتمع ستارخان شهرستان ورزقان

عملیات اجرایی تصفیه خانه آب مجتمع ستارخان فاز ۲ شهرستان ورزقان با اعتبار 800 میلیارد ریال کلنگ زنی شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی، آیین کلنگ زنی تصفیه خانه آب مجتمع ستارخان فاز ۲ با حضورمدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان، نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار ، امام جمعه شهرستان ورزقان جمعی از مسئولان شرکت آب و فاضلاب برگزار گردید.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی درآیین کلنگ زنی  این پروژه گفت: با افتتاح این پروژه تامین و انتقال آب شرب و بهداشتی به شهر ورزقان با جمعیت 5348 نفر و 64 روستا با جمعیت 27402 انجام خواهد گرفت.
مهندس ایمانلو افزود: در این مجتمع تصفیه خانه 201 کیلومتر خط انتقال آب  و 31 کیلومتر شبکه توزیع آب اجرا شده است.
وی ادامه داد: در این پروژه 8 ایستگاه پمپاژ با ظرفیت 31 لیتر بر ثانیه، 5 مورد با ظرفیت 15 لیتر بر ثانیه، 34 مخزن با ظرفیت 5900 متر مکعب  و14 باب مخرن  با ظرفیت 3200 متر مکعب اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت آبفا استان ادامه داد: 3 حلقه چاه نیز در این پروژه حفر و همچنین از سد حاجیلار و مخزن چراغلوی معدن مس سونگون نیز آب برداشت خواهد شد.
مهندس علیرضا ایمانلو افزود: برای رفع معضل کمبود آب شرب، در شهر ورزقان و جوامع روستایی، شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی اقدام به احداث مجتمع تصفیه خانه کرده است.
وی ادامه داد: این مجتمع تصفیه خانه یکی از تصفیه خانه های مدرن می باشد که 70 درصد جمعیت شهری و روستایی را تحت پوشش قرار می دهد و برای سالیان متمادی آب شهرستان ورزقان و روستاهای اطراف را تامین کند .
ایمانلو خاطر نشان کرد: فرایند این مجتمع تصفیه خانه به صورت اختلاط ، فلوکولاسیون، ته شینی و فیلتراسیون با ظرفیت 100 لیتر برثانیه و در دو خط جریان 50 لیتر بر ثانیه ای انجام خواهد شد.
وی گفت :اگر مردم شهرستان این نعمت الهی را اصولی و براساس استانداردهای مدنظر مصرف کنند تا مدت ها با مشکل کمبود آب شرب مواجه نخواهند شد.
 دکتر دهقانی نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با اشاره به اقدامات انجام یافته در شهرستان ورزقان خواستار مساعدت های بیشتر برای محرومیت زدایی و توسعه شهرستان شد.
محمدباقرخانی فرماندار شهرستان ورزقان هم در این مراسم از اقدامات شرکت آب وفاضلاب استان  مخصوصا" مدیرعامل شرکت که در راستای بهبود کیفیت و خدمات رسانی به هموطنان عزیز می باشد  قدردانی نمود.
این تصفیه خانه در زمینی به مساحت 14 هزار مترمربع احداث می شود و طی 12 ماه از تاریخ کلنگ زنی آماده بهره برداری خواهد شد.
شهرستان ورزقان  با ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری تبریز واقع است.







 
  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 22 مهر 1400
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 32
نظرات شما
captcha refresh