جست و جو در پرتال

تاریخ : چهارشنبه 17 شهريور 1400
کد 668

صعود گروه کوهنوردی شرکت آب وفاضلاب استان به قله سلطان

گروه کوهنوردی شرکت آب وفاضلاب استان به مناسبت هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر به قله سلطان از رشته کوههای سهند صعود کرد.
به گزارش روابط عمومی آب وفاضلاب استان  گروه کوهنوردی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی بمناسبت هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر ، موفق به صعود به قله 3470 متری سلطان رشته کوه سهند گردید.
کوه سلطان در شمال باختری کوهستان سهند، در نزدیکی شهر اسکو قرار گرفته و با ارتفاع ۳۴۷۰ متر، سومین قله سهند محسوب می شود. رودخانه هاي زينجناب چاي ، اسكو چاي و كندوان چاي از اين قله سرچشمه گرفته و سوي دشتهاي حاصلخيز مجاور جاري مي گردد .  راه دسترسی به این کوه از طریق شهرستانهای تبریز و اسکو تا روستای عنصرود از طریق جاده آسفالت است. این مسیر صعود به قله سلطان مسیری با شیب نسبتا تند و با دشواری های فنی می باشد که بخش انتهایی مسیر از میان تخته سنگ های آتشفشانی عبور کرده و در نهایت به قله می رسد. آثاری از بقایای زیارتگاهی به نام سلطان حسام الدین و اتاقک های سنگ چین شده در قله آن وجود دارد. از قله این کوه دورنمایی از سایر قلل کوهستان سهند از جمله کمال و دمیرلی و جام قابل مشاهده است.
همنوردان پس از حدود سه ساعت کوهپیمایی و صعود سخت و نفسگیر موفق به صعود قله گردیدند.
اعضای گروه در این برنامه آقایان نیک خصلت ، یوسف زاده ، اسمعیل پور ، عباسی ، مهدی پور ، نیکزاد ، داور ، فرخی ، زهدی ، محمدی و احمدی به سرپرستی آقای ناصراهری بودند.


 
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 17 شهريور 1400
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 109
نظرات شما
captcha refresh