جست و جو در پرتال

تاریخ : دوشنبه 11 مرداد 1400
کد 643

طرح آبرسانی به شهر نظرکهریزی افتتاح و به بهره برداری رسید .

تصفیه خانه شهرنظرکهریزی با اعتبار 170 میلیارد ریال با حضور مسئولین استانی وشهری به بهره برداری رسید.
به گزارش دفتر روابط عمومی آب وفاضلاب استان ، تصفیه خانه شهر نظر کهریزی با حضور مهندس ایمانلو مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان ، مهندس رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، سید حمزه امینی نماینده مردم شهرستان هشترود در خانه ملت و مهندس امینیان فرماندار شهرستان افتتاح و به بهره برداری رسید .
مهندس ایمانلو در این مراسم با اشاره به دغدغه های مدیران عالی صنعت آب کشور و شرکت آب وفاضلاب استان در رفع مشکل آب شرب مردم استان گفت : برای رفع معضل کمبود آب شرب، در شهر نظرکهریزی و جوامع روستایی ، شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی به عنوان کارفرما اقدام به تدوین و انجام مطالعات امکان سنجی جهت اجرای طرح تصفیه خانه نظرکهریزی نمود.
وی ادامه داد:از اهداف اجرای تصفیه خانه نظر کهریزی، تامین، انتقال و  تصفیه آب مخزن سد سهند به ظرفیت اسمی 20 لیتر در ثانیه می باشد که از محل برداشت آب حاشیه مخزن سد سهند و در محل پایین تر از الحاق دو شاخه اصلی تامین کننده آب سد (قرنقو و آلماچای) بوده که آب بصورت زیرسطحی برداشت و توسط لوله پلی اتیلن به قطر 200 میلیمتر با هد استاتیکی تقریبی 80 متر به محل تصفیه خانه (قبل از روستای آلاقیه) منتقل و پس از تصفیه مجدداً به مخزنی نزدیک شهر نظرکهریزی با هد استاتیکی حدود 80 متر و طول 12 کیلومتر پمپاژ می‌گردد.
وی افزود : این تصفیه خانه از طریق NF آب لازم شهر نظر کهریز را تامین می نماید و می توان گفت این تصفیه خانه یکی از تصفیه خانه های مدرن می باشد که با هزینه ای بالغ بر 170 میلیارد ریال به انجام رسیده است و میتواند برای سالیان متمادی آب شهر نظر کهریزی را تامین نماید .
مهندس ایمانلو خاطر نشان کرد که اگر مردم عزیز شهرستان این نعمت الهی رابراساس استانداردهای مدنظر مصرف کنند تا مدت ها با مشکل کمبود آب شرب مواجه نخواهند شد.










 
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 11 مرداد 1400
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 59
نظرات شما
captcha refresh