جست و جو در پرتال

تاریخ : شنبه 28 فروردين 1400
کد 589

دیدار مدیرعامل آبفای آذربایجان شرقی با فرماندار شهرستان ورزقان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی به منظور بررسی وضعیت آب شرب شهرستان ورزقان و روستاهای تابعه با فرماندار این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان : مهندس ایمانلو مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی به منظور بررسی وضعیت آب شرب شهرستان ورزقان و روستاهای تابعه با محمد باقر خانی فرماندار شهرستان ورزقان دیدار و گفتگو کرد.
مهندس علیرضا ایمانلو، در جلسه بررسی مسائل و پروژه‌های آب و فاضلاب شهرستان ورزقان گزارشی از وضعیت آب شهرستان،  نحوه تامین و توزیع آب شرب، طرح‌ها و پروژه‌های آبرسانی در حال اجرا و نیز محدودیت‌های منابع تامین مالی برای تکمیل اجرای طرح‌ها را ارایه و خواستار مساعدت و همکاری در زمینه تخصیص بموقع اعتبارات شدند.
وی پروژه بزرگ آبرسانی به ۶۵ روستای شهرستان را بسیار مهم و حیاتی دانست و افزود: با اجرای این طرح مشکل نبود و کمبود آب شرب در بسیاری از مناطق شهرستان برای همیشه رفع خواهد شد.
مهندس ایمانلو اجرای شبکه، خط انتقال و تصفیه‌خانه فاضلاب شهر ورزقان را یک ضرورت دانست و تاکید کرد:  با عنایت به اینکه مطالعات این طرح به اتمام رسیده، با جلب مشارکت معدن مس سونگون این پروژه زیرساختی در شهرستان اجرایی خواهد شد.
فرماندار ورزقان گفت: برای رفع مشکل کمبود آب شرب روستاهای شهرستان به ‌ویژه روستاهای بزرگ منطقه می‌بایست تا تکمیل پروژه آبرسانی 65 روستا راهکارهای کوتاه‌مدت اتخاذ و اجرایی شود.
محمدباقر خانی از اختصاص مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال برای پروژه بزرگ آب‌رسانی ۶۵ روستا از محل تخفیف حقوق دولتی معدن مس سونگون موضوع تبصره ۵ ماده ۱۴ قانون معادن خبر داد و تصریح کرد: اعتبار تخصیص‌یافته،  از محل تخفیف سال ۹۷ بوده و برای سال‌های ۹۸ و ۹۹ نیز از همین محل برای تسریع در تکمیل پروژه مذکور اعتبار لازم تخصیص خواهد یافت.
وی تکمیل نواقص تصفیه‌خانه فاضلاب مسکن مهر ورزقان، انجام مطالعات فاضلاب روستای گردشگری گل آخور، اجرای شبکه آب شرب در روستاهای فاقد شبکه و احداث ساختمان اداری آب و فاضلاب ورزقان را نیز خواستار شد.
 
  • نوشته شده
  • در شنبه 28 فروردين 1400
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 126
نظرات شما
captcha refresh