جست و جو در پرتال

تاریخ : سه شنبه 30 دي 1399
کد 536

احداث شبکه جمع آوری فاضلاب قراملک با هدف ارتقای سطح بهداشت عمومی و جلوگیری از آبهای زیر زمینی

شبکه جمع آوری فاضلاب قراملک با هدف ارتقای سطح بهداشت عمومی ، جلوگیری از آلودگی آبهای زیرزمینی احداث و استفاده از پساب تولیدی جهت مصارف بهداشتی و تغذیه آبخوان ها و هدایت آن به سمت دریاچه ارومیه اجرا می گردد .
به گزارش روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب استان آذربایجان شرقی : مهندس پرویز عباسی معاون بهره برداری وتوسعه فاضلاب استان در خصوص اجرای شبکه فاضلاب منطقه قراملک اینگونه بیان کرد : محله قراملک با قرارگیری در غرب کلانشهر تبریز با جمعیتی معادل سی و پنج هزار نفر در جوار ناحیه صنعتی واقع گردیده است که براساس طراحی مهندسین مشاور حدود 30 کیلومتر لوله گذاری به منظور احداث تاسیسات شبکه جمع آوری بهداشتی فاضلاب و خطوط اصلی در آن محله اجرا خواهد شد .
وی ادامه داد : شیب عمومی منطقه به گونه ای بوده که محله قراملک را به دوبخش تقسیم می کند بطوریکه بخشی از آن به خط انتقال فاضلاب کلانشهر تبریز و بخش دیگر به خط اصلی فاضلاب (که از شهرک اندیشه ، منطقه آخمقیه و پل تراکتورسازی سرچشمه گرفته و ناحیه صنعتی را پوشش می دهد . )سوار می باشد که بیش از پنجاه درصد شبکه جمع آوری داخلی در منطقه قراملک اجرا گردیده است .
وی افزود : باتوجه به موقعیت قرارگیری تصفیه خانه فاضلاب کلانشهر تبریز در محدوده اراضی منطقه قراملک و شبکه جمع آوری فاضلاب در این منطقه از اهمیت خاصی برای شرکت آب وفاضلاب استان برخوردارمی باشد .
وی به  طول خطوط شبکه فاضلاب  انجام گرفته اشاره  و بیان نمود که شرکت آب وفاضلاب استان تا قبل از سال 93 حدود 15 کیلومتر از خطوط فاضلاب طراحی شده را به منظور برخورداری سه هزار خانوار از نعمت بهداشتی شبکه جمع آوری فاضلاب به ارزش حدود دوازده میلیارد تومان به انجام رسانده بود که از سال 94 با عملیاتی شدن طرح احیاء دریاچه ارومیه، عملیات اجرائی آن با برنامه ریزی خاص شروع گردید .بطوری که  شبکه جمع آوری فاضلاب قراملک با هدف ارتقای سطح بهداشت عمومی ، جلوگیری از آلودگی آبهای زیرزمینی احداث و استفاده از پساب تولیدی جهت مصارف بهداشتی و تغذیه آبخوان ها و هدایت آن به سمت دریاچه ارومیه اجرا  می گردد .
وی ادامه داد : در چهار سال اخیر حدود 2 کیلومتر از کلکتور اصلی فاضلاب که در سمت جنوب غرب تبریز طراحی شده است با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد تومان و خط اصلی فاضلاب منطقه قراملک به قطرهای 600 و 400 میلیمتر بطول 2/5کیلومتر در مسیر خیابان های وحدت و ادامه خیابان به سمت اتوبان غرب و همچنین جاده صنعت تا انتهای خیابان همراه با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان به همراه فرعی های مربوطه در داخل قراملک به طول 4 کیلومتر با اعتبار بالغ بر3 میلیارد تومان به اجرا گذاشته شده است .
وی ادامه اجرای کلکتور اصلی 1200 میلیمتر رابه تملک یک کیلومتر اراضی با عرض ده متر منوط دانسته وخاطر نشان نمودند با  لوله گذاری مسیر فوق الذکر و همچنین حدود10 کیلومتر لوله گذاری در خیابان شهید همراه و فرعی های مربوطه و همچنین ادامه جاده صنعت تا پل تراکتور سازی به منظور رفع آلودگی های فاضلاب جاری در کانال ایلی سو و پاکسازی کلیه نهرهای جاری در اراضی کشاورزی منطقه و به منظور تضمین بهداشتی کیفیت محصولات کشاورزی ، محله قراملک را به یکی از مناطق برخوردار از شاخص های بهداشتی برتر خواهیم داشت .
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 30 دي 1399
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 254
نظرات شما
captcha refresh