جست و جو در پرتال

تاریخ : چهارشنبه 8 مرداد 1399
کد 453

بررسی وضعیت تامین آب شرب شهروندان تبریزی با حضور معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آبفای کشور

ه گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی ، در راستای تاکیدات وزیر محترم نیرو در خصوص بررسی وضعیت تامین آب کلانشهر تبریز جلسه ای با حضور مهندس کشفی معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ، مهندس طباطبایی مدیر کل دفتر نظارت بر بهره برداری آب و مهندس کرکانی مدیر دفتر بحران و سرپرست دفتر روابط عمومی شرکت مهندسی آبفای کشور ، مهندس غفارزاده مدیر عامل شرکت آب منطقه ای و مهندس ایمانلو مدیر عامل آبفای استان به همراه معاونین شرکت در سالن کنفرانس شرکت برگزار و مشکلات مربوط به کمبود آب شرب کلانشهر تبریز مورد بررسی قرار گرفت .
بررسی وضعیت تامین آب شرب شهروندان تبریزی با حضور معاون راهبری و نظارت بر
بهره برداری  شرکت مهندسی آبفای کشور
به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی ، در راستای تاکیدات وزیر محترم نیرو در خصوص بررسی وضعیت تامین آب کلانشهر تبریز جلسه ای با حضور مهندس کشفی معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ، مهندس طباطبایی مدیر کل دفتر نظارت بر بهره برداری آب و مهندس کرکانی مدیر دفتر بحران و سرپرست دفتر روابط عمومی شرکت مهندسی آبفای کشور ، مهندس غفارزاده مدیر عامل شرکت آب منطقه ای و مهندس ایمانلو مدیر عامل آبفای استان به همراه معاونین شرکت در سالن کنفرانس شرکت برگزار و مشکلات مربوط به کمبود آب شرب و بررسی وضعیت تامین آب کلانشهر تبریز مورد بررسی قرار گرفت .
در ابتدای جلسه مهندس ایمانلو مدیر عامل شرکت آبفای استان اظهار داشت : ۵۵ درصد آب شرب کلانشهر تبریز از طریق خط زرینه‌رود، ۱۳ درصد از سد نهند، ۳۱ درصد از چاه‌ها و مابقی نیز از قنوات تامین می‌شود.
مهندس ایمانلو افزود: در حال حاضر متوسط تولید سرانه آب مورد نیاز ۲۲۰ لیتر به‌ازای هر نفر در روز بوده و متوسط تولید آب در منابع زیرزمینی ۱۶۰۰ لیتر در ثانیه است؛ حداکثر میزان تولید آب در منابع زیرزمینی نیز برابر با ۱۸۰۰ و منابع سطحی ۳۵۰۰ و حداکثر سرانه آب مورد نیاز ۲۵۰ لیتر به‌ازای هر نفر در روز است.
مدیر عامل شرکت اضافه کرد : در ۲ ماه ابتدای دوران کرونا تا ۳۷ درصد و اکنون ۱۸.۵ درصد افزایش مصرف داریم
 وی ادامه داد : با توجه به موقعیت و توپوگرافی کلانشهر تبریز و اختلاف ارتفاع در بعضی از مناطق که  بیش از 180متر وجود دارد که موجب افت فشار آب می شود .
مهندس ایمانلو در ادامه با مقایسه مصرف آب نسبت به زمان مشابه سال گذشته گفت :هر سال افزایش مصرف آب بطور میانگین 6 درصد را نشان می داد ولی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ، حدود 18.5 درصد افزایش مصرف در تبریز و حدود 5/24 % افزایش مصرف در استان را نشان می دهد و کارکنان زحمت کش شرکت آب و فاضلاب استان بصورت شبانه روز و با تمام ظرفیت نسبت به تامین و توزیع آب شرب شهروندان عزیز اقدام می نمایند .
مدیر عامل شرکت آبفای استان در خصو ص تکمیل رینگ جنوبی کلانشهر تبریز نیز گفت : عملیات اجرایی در خصوص تکمیل رینگ جنوبی شهر تبریز 15 کیلومتر اجرا شده و 11 کیلومتر باقی مانده است که مشکل تملک دارد و در صددحل  مشکلات موجود هستیم .
همچنین از این پروژه 10 کیلومتر از اجرای لوله گذاری مخزن 10 هزار متر مکعبی اندیشه تا مخزن تعادل با سایز 1600 میلیمتری به اتمام رسیده است .
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در رابطه با اقدامات اجرایی تامین آب در کلان‌شهر تبریز نیز خاطر نشان کرد: در سه ماهه اول سال ۹۹ اقداماتی از قبیل حفر و تجهیز ۶ حلقه چاه جدید در میدان‌های چاهی موجود در دامنه شمالی سهند به منظور افزایش تولید آب به میزان ۱۳۰ لیتر در ثانیه انجام شده و با شرکت آب منطقه‌ای استان جهت تکمیل رینگ آب‌رسانی جنوب تبریز نیز همکاری می کنیم که امیدواریم بزودی تکمیل شود..
وی افزود: احیا و بازسازی مجدد ۱۲ حلقه چاه متروکه روستایی در اطراف تبریز به منظور افزایش تولید آب به میزان۱۵۰ لیتر در ثانیه، تجهیز پنج حلقه چاه عمیق با مجموع ظرفیت ۱۳۰ لیتر در ثانیه، مهندسی مجدد تجهیزات اعم از اصلاح الکتروپمپ‌ها، تملیک محل نصب پمپ و اصلاح قدرت برق نیز از سایر اقدامات  است.
وی همچنین گفت : تعداد 5 حلقه چاه حفر و تجهیز و وارد مدار بهره برداری شده است و با تلاش همکاران و پرسنل زحمتکش آبفای استان امیدواریم بزودی تعداد 4 حلقه چاه نیز وارد مدار بهره برداری شود .
وی در پایان افزود : امیدواریم امسال نیز با مشارکت و همکاری و همیاری مردم عزیز و مسئولین گرامی و با مدیریت مصرف آب مشکلات کمبود و افت فشار آب مرتفع گردد و همکاران شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی بطور شبانه روزی در تلاش هستند تا آب مورد نیاز شهروندان و مشترکین عزیز را تامین نمایند .
در ادامه بعد از ارائه گزارش توسط مهندس غفارزاده مدیر عامل آب منطقه ای استان توسط مهندس کشفی معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور پس از بحث و بررسی راهکارهای لازم در این خصوص ارائه نمودند.
مهندس کشفی معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی اب و فاضلاب کشور در این جلسه گفت : انصافا شرکت های آب منطقه ای و آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی با وجود اعتبارات کم و محدود خدمات قابل قبولی را برای شهروندان تبریزی و استان آذربایجان شرقی ارائه نموده اند و من در اینجا لازم می دانم از خدمات مهندس غفارزاده و مهندس ایمانلو و مجموعه عوامل این شرکت ها تشکر و قدردانی نمایم .
بعد از این جلسه طی هماهنگی های بعمل آمده با دفتر حجت الاسلام دکتر ال هاشم نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه محبوب تبریز ضمن دیدار حضوری با ایشان و تشکر از پیگیری های مکرر  و راهکارهای ایشان در خصوص کمبود و افت فشار آب در برخی ازمناطق مرتفع کلانشهر تبریز در جلسه ای از نزدیک مشکلات مربوط به تامین آب شرب تبریز مورد بررسی قرار گرفت .
همچنین مهندس کشفی با حضور در دفتر دکتر پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی ضمن دیدار با ایشان مسائل و مشکلات مربوط به تامین آب شرب کلانشهر تبریز مورد بررسی قرار گرفت.
در پایان مهندس کشفی با حضور هیئت همراه از تاسیسات و مخازن در دست احداث و همچنین طرح رینک کلانشهر تبریز  بازدید بعمل آوردند.
 
 
 
                                                                                                        روابط عمومی
 
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 8 مرداد 1399
  • توسط جواد بشارتی
  • تعداد بازدید 162
نظرات شما
captcha refresh