جست و جو در پرتال

تاریخ : دوشنبه 16 تير 1399
کد 437

با توجه به افزایش دمای هوا در استان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی بر ضرورت همراهی و همکاری شهروندان در مدیریت صحیح مصرف آب تاکید کرد

کمبود آب و بحث تنش آبی در هر استان و شهری مطرح می شود و خطر کم آبی و خشکسالی کشورمان را تهدید می کند و موثرترین راه مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف آب توسط همه مردم می باشد.
شهروندان گرامی صرفه جویی در مصرف آب را جدی بگیرند
 
افزایش 20درصدی مصرف آب شهروندان تبریزی نسبت به سال قبل
 
با توجه به افزایش دمای هوا در استان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی بر
ضرورت همراهی و همکاری شهروندان در مدیریت صحیح مصرف آب تاکید کرد
کمبود آب و بحث تنش آبی در هر استان و شهری مطرح می شود و خطر کم آبی و خشکسالی کشورمان را تهدید می کند و موثرترین راه مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف آب توسط همه مردم می باشد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی مهندس ایمانلو مدیرعامل شرکت با حضور برای چندمین بار پیاپی در برنامه زنده تلویزیونی سحرلر صدا و سیمای مرکز استان ، گفت: با توجه به افزایش دما و بحث شیوع بیماری کرونا و محدودیت منابع آب شرب در مناطق مختلف کشور و به تبع آن در استان و روند افزایش میزان مصرف آب توسط شهروندان کلان‌شهر تبریز، در صورتی که شهروندان در مصرف آب مدیریت نکنند احتمال بروز نوسانات مصرف و کمبود آب وجود دارد.
وی عنوان کرد: ایران در زمینه مصرف سرانه آب خانگی در بین کشورهای مختلف رتبه بالایی دارد و این امر متناسب با ذخایر آبی کشور نیست.
مهندس ایمانلو اظهار کرد: با توجه به افزایش دما در روزهای اخیر و بالا رفتن میزان مصرف آب شرب شهروندان در کلانشهر تبریز 20 درصد افزایش  رشد مصرف آب نسبت به سال قبل را نشان می دهد و این ناشی از بحث شیوع بیماری کرونا در کشور است  که لازم است شهروندان عزیز بابستن شیر آب در مدت زمان شستشوی دستها (20 ثانیه ) مصرف آب را مدیریت نمایند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اضافه کرد : علی الرغم برداشت آب از تمامی ظرفیت های موجود اعم از چاهها ، قنوات ، سد نهند  وطرح آبرسانی زرینه رود که بصورت فرا استانی و از 200 کیلو متری تبریز تامین می شود کلانشهر تبریز در مصرف آب شرب با موازنه منفی تولید و مصرف مواجه شده است که لازم است شهروندان محترم در مصرف بهینه آب دقت بیشتری را بعمل آورند تا دچار قطعی آب نشوند.
مهندس ایمانلو اضافه کرد: برای اینکه مشکلی برای تامین آب آشامیدنی مردم تبریز به وجود نیاید باید متوسط سرانه مصرف آب به 150 لیتر در شبانه روز و مطابق الگوی تعریف شده برسد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب در استان در ادامه با اشاره به نیاز آبی شهر تبریز گفت : با توجه به گسترش بی رویه شهر تبریز و بوجود آمدن شهرکهای متعدد در اطراف شهر تبریز ما به آب بیشتری نیاز داریم به همین خاطر به دنبال منابع جدید هستیم  تا برای آب شرب کلانشهر تبریز و سایر شهرهای استان که با کمبود آب مواجه هستند آبرسانی کنیم .
مهندس ایمانلو در ادامه با اشاره به انتقال آب ارس به تبریز گفت : با توجه به نیاز روزافزون کلانشهر تبریز ، تامین منابع جدید آبی برای این شهر ضروری است ویکی از منابع پیش‌بینی شده انتقال آب از طرح آبرسانی ارس به تبریز است که ضرورت دارد در اجرای آن تسریع شود .
مهندس ایمانلو مدیر عامل شرکت افزود : جلوگیری از هدر رفت آب از جمله مواردی است که به صورت یک احساس مشترک در همه انسان ها وجود دارد، اما اغلب خود را درگیر این مسئله نمی کنند و حاضر نیستند تغییری در زندگی روزمره خود ایجاد کنند. خانه یکی از محل های صرفه جویی آب است. صرفه جویی آب در منازل در وهله اول ممکن است بی اهمیت به نظر برسد، ولی کسانی که با دشواری های کمبود آب آشنا هستند، می دانند که اگر هر مشترک بتواند نقشی هر چند اندک در صرفه جویی آب ایفا کند، با توجه به تعداد زیاد مشترکان، در نهایت مقدار زیادی آب صرفه جویی خواهد شد. شرایط و فضای زندگی افراد متفاوت است. مسلما راهکار و صرفه جویی در آب را هر کس می داند و تلاش می کند روش صرفه جویی و استفاده درست را پیدا کند.
مدیرعامل شرکت در ادامه ضمن درخواست مجدد از همشهریان عزیز درخصوص عدم اسراف آب شرب بهداشتی و صرفه جویی درخصوص این مایه حیات گفت : آب رکن اصلی توسعه پایدار است .فقدان یا کمبود این مایع حیات بخش موجب اختلال در زندگی شهروندان و بروز نابسامانی های فراوان میگردد در این راستا و در جهت جلوگیری از اسراف و هدرروی آب ، الگوی صحیح مصرف آب برای هر نفر150 لیتر در شبانه روز می باشد که متاسفانه این رقم در استان ما بیش از200 الی 220 لیتر در شبانه روز بوده امیدواریم شهروندان محترم با دقت در نحوه مصرف آب از اتلاف بیشتر مایه حیات جلوگیری نمایند.
مهندس ایمانلو درادامه به صرفه جویی 10 درصدی در مصرف آب توسط مشترکین و رعایت الگوی مصرف اشاره کرد  و از شهروندان در خواست نمود توصیه های شرکت آب و فاضلاب استان را جدی بگیرند و شرکت را در ارائه خدمات مطلوب به مشترکین عزیز یاری نمایند .
وی در پایان افزود : امیدواریم در تابستان امسال با مشارکت و همکاری و همیاری مردم عزیز و با مدیریت مصرف آب با مشکل کمبود آب مواجه نشویم و همکاران شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی بطور شبانه روزی در تلاش هستند تا آب مورد نیاز شهروندان و مشترکین عزیز را تامین نمایند .
شایان ذکر است در فواصل برنامه زنده سحرلر از تعدادی انیمیشن های صرفه جویی که توسط دفتر روابط عمومی شرکت تولید شده بود بصورت مکرر پخش گردید.
 
 
                                            روابط عمومی
 
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 16 تير 1399
  • توسط جواد بشارتی
  • تعداد بازدید 287
نظرات شما
captcha refresh