جست و جو در پرتال

تاریخ : چهارشنبه 31 ارديبهشت 1399
کد 405

برگزاری جلسه مشترک شرکت های آب و فاضلاب استان و آب منطقه ای آذربایجان شرقی با حضور معاون آب و آبفای وزارت نیرو

جلسه مشترک شرکت های آب و فاضلاب و آب منطقه ای آذربایجان شرقی در خصوص اقدامات و عملکرد انجام یافته در خصوص پروژه های قابل افتتاح بصورت ویدئوکنفرانس به ریاست مهندس خامسی معاون آب و آبفای وزارت نیرو برگزار شد.
برگزاری جلسه مشترک  شرکت های آب و فاضلاب استان و آب منطقه ای آذربایجان شرقی
  با حضور معاون آب و آبفای وزارت نیرو
 
جلسه  مشترک شرکت های آب و فاضلاب و آب منطقه ای آذربایجان شرقی در خصوص اقدامات و عملکرد انجام یافته در خصوص  پروژه های قابل افتتاح  بصورت ویدئوکنفرانس به ریاست مهندس خامسی معاون آب و آبفای وزارت نیرو برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی،در اين جلسه که  مهندس خامسی معاون آب و آبفا وزارت نیرو ، همچنین ‌مهندس ایمانلو مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان و مهندس غفارزاده مدیر عامل شركت آب منطقه ای آذربايجان شرقي بصورت ویدئو کنفرانس در شرکت آب منطقه ای استان برگزار شد در خصوص پروزه های قابل افتتاح تا پایان دولت یازدهم  ، بحث و تبادل نظرگردید .
در  اين جلسه مهندس ایمانلو مدیر عامل شركت آبفای استان ضمن تشکر و قدردانی از حضور مهندس خامسی معاون آب و آبفای وزارت نیرو و حاضرین در جلسه ، گزارشی از عملکرد و فعالیت های  انجام گرفته در خصوص اجرای پروژه های در دست اجرای شرکت آب و فاضلاب استان  و همچنین پروژه هایی که تا پایان دولت یازدهم به اتمام خواهد رسید گفت : این شرکت در حال حاضر  خدمات خود را در زمینه تامین و توزیع آب شرب بهداشتی در قالب 1 میلیون و 352 هزار و 200فقره انشعاب آب به جمعیتی بالغ بر 3 میلیون و 51 هزار 840 نفر  در 62 شهر استان و  تعداد 2232 روستا  و همچنین برای بیش از 875600 فقره انشعاب فاضلاب ارائه می نماید.
مهندس ایمانلو مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای طرح شبکه فاضلاب در استان و دفع بهداشتی فاضلابهای خانگی گفت : امروزه ايجاد شبكه فاضلاب يكي از ضروري ترين تاسيسات مورد نياز جوامع بشري جهت رعايت بهداشت عمومي محسوب مي گردد در این راستا 9/67درصد از جمعيت شهري استان و5/78 درصد شهروندان تبریزی از پوشش تاسيسات جمع آوري و دفع فاضلاب برخوردار می باشد که امیدواریم با تلاش همکاران بتوانیم این رقم را به 100 درصد برسانیم.
وی تاکید کرد : طبق برنامه ریزی انجام شده توسط شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی تا پایان دولت یازدهم حدود 120 کیلومتر شبکه جدید فاضلاب در مدار بهره برداری قرار می گیرد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در خصوص اجرای مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز نیز گفت : در حال حاضر تعداد 7 واحد تصفيه خانه فاضلاب نيز در دست اجراء مي باشد كه با تكميل آنها ظرفيت تصفيه فاضلاب نيز به مقدار قابل توجهي افزايش خواهد يافت که یکی از این تصفیه خانه ها طرح احداث مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریزمی باشد فرایند تصفیه فاضلاب مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز از نوع STEP FEED بوده که این فرایند از نوع فرایندهای حذف مواد آلی با قابلیت حذف ازت و فسفر بوده و با توجه به مرحله ای بودن سیستم توزیع فاضلاب در واحد بیولوژیکی ، یکی از پیشرفته ترین و کارآمدترین فرایندهای بروز تصفیه فاضلاب شهری می باشد .
 وی افزود : یکی از اهداف مهم اجرای مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب کلانشهر تبریز استفاده از پساب تولیدی بعنوان تامین کننده بخشی از آب مورد نیاز احیای دریاچه ارومیه بوده که انشاء اله در صورت اختصاص اعتبارات لازم و بموقع ، بتوانیم قسمت مایع آنرا که تامین کننده بخشی از منابع آبی دریاچه ارومیه می باشد به بهره برداری برسانیم .
وی افزود : مدول اول تصفیه خانه فاضلاب تبریز در سال 80 برای جمعیت 600 هزار نفری احداث شد اما با توجه به جمعیت یک میلیون و 600 هزار نفری تبریز تکمیل این طرح ضروری است.
مدیر عامل شرکت همچنین در خصوصاجرای تصفیه خانه فاضلاب آذرشهر نیز گفت : این تصفیه خانه با اعتبار ی بالغ بر 30 میلیارد تومان در حال اجرا بوده که امیدواریم با تامین بموقع اعتبارات بتوانیم شاهد بهره برداری از آن باشیم.
مهندس ایمانلو در پایان سخنان خود خواستار تفویض اختیار در خصوص منطقه ای نمودن قیمت آب بهاء شد.
در پایان جلسه مهندس خامسی از مدیرعامل شرکت و کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی به خاطر تلاشهای بعمل آمده در خصوص عملکرد مطلوب شرکت تشکر و قدردانی نمودند . 
 
  روابط عمومي
 
 
 
 
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 31 ارديبهشت 1399
  • توسط جواد بشارتی
  • تعداد بازدید 134
نظرات شما
captcha refresh