جست و جو در پرتال

تاریخ : دوشنبه 5 اسفند 1398
کد 377

مدیرروابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب وفاضلاب آذربایجان شرقی : برگزاری پویش خانه تکانی و مدیریت مصرف آب برای چهارمین سال متوالی در استان آذربایجان شرقی

همزمان با خانه تکانی در روزهای پایانی سال شهروندان محترم بر اساس یک سنت نیکو و دیرینه مبادرت به خانه تکانی و شستشو و نظافت و بهداشت منازل می نمایند اما در عصر حاضر با توجه به محدودیت های منابع آبی ضرورت دارد این سنت زیبا با شرایط حال چه از نظر اهمیت منابع طبیعی و چه از نظر الگوهای زندگی منطبق گردد و تا حد امکان در خانه تکانی به مصرف بهینه آب توجه داشته باشیم . لذا برای ترویج فرهنگ صحیح مصرف بر آن شدیم تا الگوی مناسبی برای انجام خانه تکانی پیش روی شهروندان قرار دهیم و امسال نیز با برگزاری پویش خانه تکانی و مدیریت مصرف آب وبا همکاری و مشارکت شهروندان عزیز ، در مصرف آب صرفه جویی خواهیم کرد .
مدیرروابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب وفاضلاب آذربایجان شرقی :
برگزاری پویش خانه تکانی و مدیریت مصرف آب برای چهارمین سال متوالی در
استان آذربایجان شرقی

 
 همزمان با خانه تکانی در روزهای پایانی سال شهروندان محترم بر اساس یک سنت نیکو و دیرینه مبادرت به خانه تکانی و شستشو و نظافت و بهداشت منازل می نمایند  اما در عصر حاضر با توجه به محدودیت های منابع آبی ضرورت دارد این سنت زیبا با شرایط حال چه از نظر اهمیت منابع طبیعی و چه از نظر الگوهای زندگی منطبق گردد و تا حد امکان در خانه تکانی به مصرف بهینه آب توجه داشته باشیم . لذا برای ترویج فرهنگ صحیح مصرف بر آن شدیم تا الگوی مناسبی برای انجام خانه تکانی پیش روی شهروندان قرار دهیم و  امسال نیز  با برگزاری پویش خانه تکانی  و مدیریت مصرف آب وبا همکاری و مشارکت شهروندان عزیز ، در مصرف آب صرفه جویی خواهیم کرد .
مهندس باقرزاده مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب گفت : همه ساله در این ایام شاهد افزایش چشمگیر مصرف آب به لحاظ نظافت و خانه تکانی منازل هستیم که در نتیجه آن با افت فشار شبکه آب در برخی از نقاط شهر روبرو می شویم به همین خاطر دفتر روابط عمومی شرکت با همکاری و مشارکت سازمان مردم نهاد ( NGO ) خانه محیط زیست اقدام به برگزاری پویش خانه تکانی نموده است .
مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت افزود : با توجه به اینکه منابع آب در کشور ما محدود می باشد ضروری است از این نعمت الهی به درستی استفاده نماییم از این رو آموزش و ترویج فرهنگ صحیح آب در جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است .
وی ادامه داد : شرکت آب و فاضلاب استان نیز تلاش می کند با این حرکت و با هدف جلب توجه جامعه ،نگاه جامعه و مردم را به موضوع حیاتی آب معطوف نماید .
مدیر روابط عمومی شرکت در ادامه به اهداف کلی این طرح اشاره کرد وگفت : افزایش سواد آبی افراد جامعه و حساس سازی شهروندان به موضوع حیاتی آب و مشکلات ناشی از کم آبی ، تلاش برای حرکت جمعی اثرگذار و همچنین گسترش مشارکت اجتماعی در حوزه محیط زیست بویژه عنصر حیاتی آب از اهداف کی طرح می باشد .
وی همچنین در خصوص اهداف جزئی این طرح نیز گفت : ارائه الگوهای مناسب خانه تکانی با رویکرد حفظ سنت ملی خانه تکانی ، آموزش بانوان در خصوص مفاهیم آب و مصرف بهینه آن ، حفظ و ترویج فرهنگ دیگرخواهی و ارتقاء مسئولیت پذیری اجتماعی و ارتقاء فرهنگ مدیریت مصرف پسماند و کنترل مصرف مواد شوینده های شیمایی از اهداف جزیی طرح خانه تکانی و مدیریت مصرف آب است .
وی محورهای آموزشی این طرح  را مدیریت مصرف آب در خانه تکانی نوروزی و ارائه الگوهای کاربردی برای کاهش مصرف ، معرفی و آموزش زنجیره بهم پیوسته منابع آب ، آب مجازی ، غذا و انرژی و نقش دورریز غذا در هدر رفت منابع آبی کشور ، تاکید بر شناخت منابع آبی و ارائه الگوهای مناسب گردشگری آبی در سفرهای نوروزی مبتنی بر کاهش آلودگی و حفظ منابع آبی رودخانه ها و تبیین الگوی سلامت و ایمنی خانواده ها در خانه تکانی و شناخت کاربردی و کنترل مصرف مواد شوینده های شیمیایی برشمرد .
مهندس باقرزاده ادامه داد : کتابچه خانه تکانی ، پوستر و اینفوگرافی ، اسلاید آموزشی و موشن گرافی از منابع آموزشی این طرح بوده که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی جهت استفاده و بهره برداری قرار داده شده است و همچنین تعداد 10هزار جلد کتابچه آموزش به چاپ رسیده که به صورت رایگان در اختیار شهروندان عزیز قرار می گیرد.       
لازم به ذکر است این پویش تا پایان سال جاری فعال خواهد بود .
مهندس باقرزاده در پایان افزود : این طرح با هماهنگی و نظارت استان آذربایجان شرقی برای سومین سال پیاپی در سطح کشور اجرا می شود.
                                                                                    روابط عمومی
 
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 5 اسفند 1398
  • توسط جواد بشارتی
  • تعداد بازدید 121
نظرات شما
captcha refresh