جست و جو در پرتال

تاریخ : دوشنبه 5 آذر 1397
کد 195

همایش طرح ملی آموزشی بانوی آب با حضور مسئولین شهرستانی و استانی در بستان آباد برگزار شد

با حضور نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار ، جمعی از مسئولین شهرستانی و استانی و بانوان فعال در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی شهرستان بستان آباد همایش بانوی آب در سالن ارشاد اسلامی بستان آباد برگزارشد .
همایش طرح ملی آموزشی بانوی آب
با حضور مسئولین شهرستانی و استانی در بستان آباد برگزار شد
با حضور نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار ، جمعی از مسئولین شهرستانی و استانی و بانوان فعال در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی شهرستان بستان آباد همایش بانوی آب در سالن ارشاد اسلامی بستان آباد برگزارشد .
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی ، همایش بانوی آب با همت و تلاش فرمانداری شهرستان بستان آباد ، امور آب و فاضلاب بستان آباد و دفتر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان در راستای مشارکت بانوان در مدیریت مصرف آب برگزار شد .
در ابتدای این همایش مهندس باقرزاده مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت ضمن تقدیر و تشکر از عوامل اجرایی و فرماندار محترم شهرستان بستان آباد در گزارشی با اشاره به قرار گرفتن کشور ایران در منطقه خشک و نیمه خشک گفت : با توجه به قرار گرفتن کشور ایران در منطقه خشک و نیمه خشک جهان و پایین بودن میزان بارندگی و محدویت های جدی منابع آب کشور و تغییر اقلیم از یک طرف و بالا بودن میزان مصرف آب شرب خانگی از طرف دیگر باعث شده موضوع آب به یک مقوله مهم برای کشور باشد .
مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اضافه کرد : به هر حال ما در منطقه ای زندگی می کنیم که بایستی خودمان را با کم آبی سازگاری دهیم .
مهندس باقرزاده افزود : اهمیت موضوع برای همگان روشن است و با توجه به آموزه های دینی در تمامی موارد اسراف نهی شده ، بویژه در مصرف آب .اگر بخواهیم شکرگزار این نعمت خداوند باشیم باید آن را صحیح مصرف نماییم .
مهندس باقرزاده اضافه کرد : در گذشته فقط به مدیریت تامین آب اهمیت داده می شد و کارهای زیادی در این خصوص انجام گرفته است ولی در حال حاضر لازم است در کنار تامین آب به مدیریت مصرف آب نیز توجه شود و باید به فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب اهمیت داده شود و نیاز جدی است که در این بخش کار شود.
مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت اضافه کرد : باید باور داشته باشیم که آب کم است و بر این باور بایستی رفتارمان را تغییر دهیم . در این راستا یکی از اولویت های اساسی شرکت ترویج فرهنگ صحیح مصرف آب در سطوح مختلف جامعه می باشد و اقدامات آموزشی و فرهنگی زیادی در طول سال انجام می کیرد .
وی ادامه داد : در سالهای اخیر یک رویکرد جدید تعریف شده که آن بحث مشارکت زنان در مدیریت مصرف آب می باشد . خوشبختانه در یک سال اخیر دو طرح خلاقانه با همکاری سازمان مردم نهاد خانه محیط زیست ارائه شده و هر دو طرح به جریان ملی تبدیل شده است که از جمله آن طرح خانه تکانی و مدیریت مصرف آب و طرح ملی آموزشی بانوی آب می باشد که در حال حاضر این دو طرح با هماهنگی این شرکت در کل کشور در حال اجرا است .
 
 
مهندس باقرزاده در پایان نقش بانوان در مدیریت مصرف انرژی بویژه آب را بسیار مهم و آن را غیر قابل انکار دانست وگفت : مدیریت مصرف خانوارها بر دوش بانوان بوده و بدون مشارکت و حضور زنان هیچ برنامه ای پیش نخواهد رفت و امیدواریم بانوان گرامی در فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب در جامعه ما را یاری نمایند تا انشاالله بتوانیم به حفظ منابع آبی کشور کمک نماییم .
در ادامه دکتر وحدتی نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی در این همایش به نقش مهم آموزش و پرورش در فرهنگ سازی مصرف صحیح آب اشاره کرد و همچنین با بیان مشکلات موجود آب بخش کشاورزی و کمبود آن در منطقه پرداخت و خواستار تکمیل عملیات اجرایی سد کلوان شد.
دکتر موسوی فرماندار شهرستان بستان آباد نیز در همایش بانوی آب ضمن تقدیر و تشکر از مدعوین گرامی در خصوص هدف از برگزاری همایش گفت : هدف از برگزاری همایش بانوی آب ، تاثیرگذاری بیشتر زنان وجلب مشارکت بانوان در مدیریت مصرف آب بوده است .
وی افزود : در بحث فعالیت‌های اجتماعی بانوان در نظام جمهوری اسلامی ایران این زمینه فراهم شده تا بانوان در عرصه های اجتماعی گام‌های بزرگی برداشته و نقش‌آفرینی کنند و در قبول نقش‌های اجتماعی و فعالیت‌های علمی یکی از نکاتی که باید توجه شود، صرفه‌جویی است.
در ادامه همایش خانم دکتر مجتهدی رئیس هیئت مدیره  سازمان مردم نهاد محیط زیست نیز در خصوص هدف از برگزاری همایش بانوی آب گفت : با توجه به احساس مسئولیت بانوان در جامعه هدف از این طرح ملی افزایش آگاهی بانوان در خصوص محدودیت های منابع آب و ارائه آموزش های لازم در مورد مدیریت مصرف آب و همچنین انتقال مفاهیم یادگرفته شده به خانواده ها در زمینه کاهش مصرف آب و کمک به حفظ و نگهداری از منابع آبی کشور می باشد.
وی در بخشی از سخنان خود در خصوص نقش ارزنده بانوان در مدیریت مصرف آب گفت: با توجه به اهمیت صرفه‌جویی و بحران کمبود منابع آبی در کشور، زنان در مدیریت مصرف آب نقش محوری دارند.
وی ضمن اشاره به هویت فرهنگی و نقش اجتماعی ونقش مهم بانوان درترویج فرهنگ صرفه جویی در خانواده و به تبع آن در جامعه گفت: نقش زنان در مدیریت مصرف انرژی نقشی کلیدی است و این زنان هستند که در بحران کمبود منابع آبی می‌توانند نقطه شروع اصلاح الگو باشند و با طرح الگوی مناسب برای مصارف خانگی، الگویی فراگیر را در جامعه مطرح کنند.
خانم دکتر مجتهدی خاطرنشان کرد: هر کاری را که انجام می دهیم بایستی حتما روی آن تمرکز و دقت داشته باشیم با توجه به اینکه آب نماد زندگی است و یکی از مهمترین مقوله ها است بایستی قبل از مصرف آب به درستی به نحوه مصرف آن دقت داشته باشیم اگر درست فکر کنیم رفتارمان در مصرف آب اصلاح خواهد شد .
وی در خصوص اهمیت و ارزش آب گفت : حضرت محمد ( ص ) مهریه حضرت فاطمه ( س ) را آب قرار داده است اگر درست فکر کنیم اهمیت آب مشخص است .
وی در پایان ضمن درخواست از بانوان محترم شهرستان بستان آباد گفت : بدلیل محدودیت منابع آب و اهمیت و ضرورت و چگونگی بهره گیری صحیح از این مایه حیاتی و جلوگیری از هدرروی آن در مصرف صحیح آب دقت نمایند .
                                                             روابط عمومی
 
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 5 آذر 1397
  • توسط جواد بشارتی
  • تعداد بازدید 154
نظرات شما
captcha refresh