جست و جو در پرتال

تاریخ : دوشنبه 17 ارديبهشت 1397
کد 108

بازدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آذربایجان شرقی از روند عمليات اجرايي پروژه مدول دوم تصفيه‌خانه فاضلاب کلانشهرتبريز

دکتر بهبودی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آذربایجان شرقی ، به همراه مهندس ایمانلو مدیر عامل آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی از مراحل اجرای عملیات احداث مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب و رینک آبرسانی کلانشهرتبریز بازدید کردند .
بازدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آذربایجان شرقی  از روند عمليات اجرايي
پروژه مدول دوم تصفيه‌خانه فاضلاب کلانشهرتبريز
دکتر بهبودی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آذربایجان شرقی  ، به همراه مهندس ایمانلو مدیر عامل آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی از مراحل اجرای عملیات احداث مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب و رینک آبرسانی کلانشهرتبریز بازدید کردند .
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی ، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در بازديد از روند عمليات اجرايي پروژه مدول دوم تصفيه‌خانه فاضلاب تبريز و همچنین رینک آبرسانی کلانشهر تبریز، ابراز خشنودی کرد .
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی ، مهندس ایمانلومديرعامل شركت آب و فاضلاب استان در این بازدید با اشاره به اجرای مدول دوم تصفیه خانه بزرگ فاضلاب کلانشهرتبریزطی ارائه گزارشی گفت : در حال حاضر تعداد 5 واحد تصفيه خانه فاضلاب در دست اجراء مي باشد كه با تكميل آنها ظرفيت تصفيه فاضلاب نيز به مقدار قابل توجهي افزايش خواهد يافت که یکی از این تصفیه خانه ها طرح احداث مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریزمی باشد فرایند تصفیه فاضلاب مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز از نوع STEP FEED بوده که این فرایند از نوع فرایندهای حذف مواد آلی با قابلیت حذف ازت و فسفر بوده و با توجه به مرحله ای بودن سیستم توزیع فاضلاب در واحد بیولوژیکی ، یکی از پیشرفته ترین و کارآمدترین فرایندهای بروز تصفیه فاضلاب شهری می باشد .
وی ادامه داد : جمعیت تحت پوشش این طرح 960000 نفر و ظرفیت تصفیه خانه نیز 207000 متر مکعب در شبانه روز خواهد بود .
مهندس ایمانلو به هزینه ها و محل اعتبارات طرح اشاره کرد و افزود : هزینه اجرای طرح 2000 میلیارد ریال و از محل اعتبارات تخصیص یافته برای احیای دریاچه ارومیه ، درآمدهای عمومی و منابع داخلی شرکت می باشد .
وي با اشاره به اينکه اين پروژه جزو پروژه‌هاي اولويت‌دار است، افزود: براي جذب اعتبارات مورد نياز اين پروژه از محل منابع داخلي شرکت‌هاي آب و فاضلاب و همچنين اعتبارات ستاد احياي درياچه اروميه تلاش مي‌کنيم و امیدواریم بتوانیم با مساعدت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نسبت به جذب بموقع اعتبارات اقدام کنیم .
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربايجان شرقي با ابراز اميدواري نسبت به اتمام کامل اين پروژه تا سال 98، گفت: با افتتاح اين پروژه و با احتساب پساب تصفیه شده مدول اول تصفیه خانه فاضلاب در مجموع سالانه 125 ميليون متر مکعب از پساب تصفیه شده آن وارد درياچه اروميه خواهد شد .
در ادامه این بازدید در جلسه ای دکتر بهبودی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ، ضمن تقدیر و تشکر از مهندس ایمانلو و دست اندرکاران این پروژه ، ابراز امیدواری کرد انشاء الله بموقع اعتبارات این پروژه تخصیص یابد.
شایان ذکر است عمليات اجرايي مدول دوم تصفيه‌خانه فاضلاب شهر تبريز از خرداد سال 95 شروع شده و هم‌اکنون با 36 درصد پيشرفت فيزيکي در بخش عمليات ساختماني و ابنيه در حال اجراست.
لازم به ذکر است همچنین رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به همراه مدیر عامل شرکت از روند اجرای رینک آبرسانی تبریز نیز بازدید بعمل آوردند .
                                                                                                                                                                             روابط عمومی
 
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 17 ارديبهشت 1397
  • توسط جواد بشارتی
  • تعداد بازدید 32
نظرات شما
captcha refresh