جست و جو در پرتال

تاریخ : شنبه 8 بهمن 1401
کد 1033

بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری از پروژه جهاد آبرسانی به قشلاقات کلیبر و خداآفرین

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری به همراه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، از طرح های جهاد آبرسانی به قشلاقات کلیبر و خداآفرین بازدید کرد.
به گزارش دفتر روابط عمومی آبفای استان ،دکتر ذاکری معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار آذربایجان شرقی در جریان بازدید از پروژه های جهاد آبرسانی گفت: امروز بازدیدی از طرح جهاد آبرسانی استان آذربایجان شرقی داشتیم .این طرح که در دولت سیزدهم کلیدخورده و برنامه آبرسانی به 7200 روستا در فاز اول و در فاز بعدی به  20 هزار روستا خواهد رسید و در استان آذربایجان شرقی برای 262 روستا در فاز اول و در فاز بعدی 550 روستا از نعمت آب شرب بهره مند خواهند شد .
دکتر ذاکری در خصوص عملیات اجرایی پروژه گفت: شرکت آب وفاضلاب استان با همکاری قرار گاه امام حسن مجتبی (ع)  عملیات اجرایی این طرح رو شروع کردند که بحمدلله از پیشرفت خوبی برخوردار می باشد .
وی افزود : با گزارشی که از روند پیشرفت این پروژه ها ارائه شد ، طرح جهاد آبرسانی در دوشهر کلیبر و خداآفرین دارای بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیکی می باشد که امیدواریم در خرداد ماه سال 1402 نزدیک به 40 روستا از نعمت آب شرب بهره مند گردند .
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد : از محاسن اجرای این طرح این است که برخی از روستاهای این دوشهرستان که در طول سال به صورت مقطعی دارای آب شرب بودند ، از نعمت آب پایدار بهره مند خواهند شد .
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در ادامه گفت: در مجتمع آبرسانی قشلاقات کلیبر ( و خداآفرین)، 12 باب مخزن با حجم 5730 مترمکعب، 5 باب با ظرفیت 380 لیتر در ثانیه، اجرای خطوط انتقال به طول 64 و شبکه توزیع به طول 25 کیلومتر انجام خواهد گرفت.
مهندس خانی افزود: تعداد 16 روستا با 963 خانوار و مجموع 3647 نفر جمعیت با قابلیت افزایش به 68 روستا تحت پوشش این پروژه قرارخواهد گرفت.
وی خاطرنشان کرد: در این پروژه لوله گذاری خط انتقال به طول 35 کیلومتر، احداث 2 باب مخزن 300 و آرماتوربندی و بتن ریزی کف و دیوار یک باب مخزن 2هزار متر مکعبی شاه ولی، آرماتوربندی و بتن ریزی دیوارهای مخزن 2 هزار مترمکعبی آبش احمد، 2 باب ایستگاه پمپاژ در دست اجرا، جزء فعالیت های انجام شده در پروژه می باشد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با اشاره به تشکیل قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری، مبنی بر توزیع عادلانه خدمات محرومیت‌زدایی گفت: با همکاری شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی، اعتبارات استانی این قرارگاه در آذربایجان‌شرقی مربوط به فاز نخست پروژه آبرسانی با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت سه مجتمع آبرسانی و انتقال آب به ۱۲۱ روستا است که در بهمن سال گذشته در منطقه خداآفرین کلنگ‌زنی شد و 11810خانوار با جمعیت 37283 نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.
مهندس خانی تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم، موضوع آبرسانی به روستاها مورد توجه جدی قرار گرفته است تا آنجا که طبق برنامه ارائه شده وزیر نیرو به مجلس شورای اسلامی، میزان پوشش آبرسانی روستایی و جمعیت بهره‌مند در انتهای دولت سیزدهم باید به رقم ۹۰ درصد برسد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی ادامه داد : در راستای طرح جهاد آبرسانی که نهضتی جدید در وزارت نیرو می باشد، آبرسانی آبادی های بالای 20 خانوار استان در اولویت خواهد بود.
خانی افزود: این پروژه ها که پایان سال گذشته آغاز شده است هم اکنون از پیشرفت خوبی برخوردار می باشد و ما در سازوکار طرح‌های آبرسانی علاوه بر همکاری های سپاه پاسداران و آبفای استان از ظرفیت همه نهادهای مردمی، استفاده‌ خواهیم کرد ، تا در کمترین زمان ممکن شاهد اتمام پروژه ها باشیم.






















 
  • نوشته شده
  • در شنبه 8 بهمن 1401
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 49
نظرات شما
captcha refresh