جست و جو در پرتال

تاریخ : چهارشنبه 21 دي 1401
کد 1026

آغازعملیات اجرایی آبرسانی از دره رود به شهرستان هوراند و روستاهای مسیر

عملیات اجرایی این پروژه با هدف آبرسانی از دره رود به شهرستان هوراند و روستاهای مسیر با حضور استاندارآذربایجان شرقی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان و سایر مدیران استانی و شهرستانی اجرایی شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان، این پروژه در دو مرحله کوتاه مدت و بلندمدت جمعا با اعتباری بالغ بر 961.500ریال انجام خواهد شد تا آب شرب سالم را تهیه و تقدیم مردم شریف این منطقه شود.
مرحله کوتاه مدت این پروژه در 2 فاز انجام خواهد شد که فاز اول شامل تجهیز چاه 3 به عمق حدود 180 متر احداث خط انتقال به طول 2 کیلومتر با سایز 300 میلی متر از جنس چدن داکتیل و فاز دوم ( رودخانه علی آباد ) شامل حفر و تجهیز 1 حلقه چاه به عمق 10 متر، احداث خط انتقال به طول 6 کیلومتر با سایز 200 میلی متر از جنس چدن داکتیل، احداث 2 باب مخزن 300 متر مکعبی، احداث و تجهیز 3 باب ایستگاه پمپاژ می باشد.
مرحله بلند مدت نیز با اجرای خط انتقال به طول ۲۰ کیلومتر ، احداث سه باب مخزن ۳۰۰ متر مکعبی، احداث یک باب مخزن ۲۰۰۰ متر مکعبی، حفر ۳عدد چاه دهانه گشاد به عمق بیش از ۲۰ متر، احداث چهار باب ایستگاه پمپاژ و تجهیز آن انجام خواهد شد.
رضوی خرم استاندار اذربایجان شرقی در جلسه شورای اداری گفت: یکی از اهداف مهم دولت سیزدهم پیگیری وحل مشکلات مناطق محروم است و دولت به دنبال عمل است و این رسالت مدیریتی مسئولین استان جاری است و توجه به مناطق محروم کشور برای نظام سود آور خواهد بود و لزوم توجه به مناطق محروم بهر برداری چند برابری سرمایه در این مناطق را به همراه دارد.
خرّم افزود: توسعه بدون سرمایه گذاری بخش خصوصی ناقص است و باید بستر را برای جذب سرمایه گذاران در هوراند فراهم کرد.
وی اضافه کرد: گردشگری از ظرفیت های اصلی شهرستان هوراند است که می تواند مشکلات آن در حوزه زیرساخت و اشتغال را حل کند.
استاندار اذربایجان شرقی تاکید کرد: سیاست ما در بخش مسکن برای هوراند ساخت خانه های ویلایی ۲۰۰ تا ۲۵۰ متری است که با فرهنگ بومی نیز سازگارتر است.
حاتمی نماینده مردم منطقه هم با اشاره به اینکه محرومیت زدایی و بهبود وضیعت معیشت مردم مناطق محروم با استمداد از روح بلند شهدای گرانقدر و تلاش در میدان ولایت مداری امیدواری در جهت تحقق مطالبات مردم را زنده کرده است خواستار حل مشکلات در حوزه راه حق ابه از سد عمارت و احداث سد علی آباد شد گفت و محور هوراند به کلیبر فاصله دوشهرستان را ۵۰کیلومتر کاهش می دهد و جاده هوراند قوتانلو زاویه گرمی شهر ستان هوراند را از بن بست خارج می کند که مستلزم تخصیص اعتبار ویژه هست.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت خشکسالی در منطقه گفت: درگذشته وضع آبی استان و این منطقه بسیار خوب بوده اما امروزه به خاطر خشکسالی وضعیت آبی این شهرستان نیز مانند سایر شهرهای استان و کشور مناسب نبوده اما در تلاشیم تا با برنامه ریزی های کوتاه و بلند مدت مشکل را حل کنیم و روستاهایی که تحت پوشش شرکت آبفا نبودند نیز به مرور تحت پوشش خدمات این شرکت قرار بگیرند.
مهندس خانی ادامه داد: ظرف سال آینده از بین ۴۰ روستای شهرستان که در وضعیت قرمز آبی قرار دارند ۲۸ روستا با مشارکت قرارگاه سازندگی تا تیر ماه سال ۱۴۰۲ آبرسانی انجام خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: با اینکه بر اساس مصوبه قرار است اول پروژه های ملی به اتمام برسد اما از میان برنامه های کوتاه مدت آبرسانی یک پروژه دیگر به مبلغ ۸۰ میلیارد تومان وجود دارد که با هماهنگی فرماندار این پروژه را نیز شروع کرده‌ایم. در یک ماه اخیر ۱۰ کیلومتر لوله گذاری آن انجام شده است و ۴۰ میلیارد تومان از منابع داخلی برای آن هزینه خواهیم کرد و بقیه مبلغ با قول نماینده محترم جناب دکتر حاتمی و دکتر فرشکاران رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تامین خواهد شد.





















 
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 21 دي 1401
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 78
نظرات شما
captcha refresh