جست و جو در پرتال

تاریخ : سه شنبه 2 مرداد 1403
کد 1716

صعود گروه کوهنوردی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی به قله آیلاخلی

گروه کوهنوردی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در سومین برنامه خود در سال 1403 موفق به صعود به قله آیلاخلی شد.
همنوردان با شروع مسیر از داخل روستای جیغناب و طی مسیر در دامنه به ابتدای یال مشرف به قله رسیده  و پس از سه و نیم ساعت صعود نفسگیر در شیب بسیار تند به قله رسیده و پس از کمی استراحت و تغذیه سبک شروع به فرود از مسیر شمالی نموده و در روستای دغدغان به برنامه یکروزه خود پایان دادند.
اعضای گروه در این برنامه آقایان اسمعیل پور ، یوسف زاده ، داور ، وکیلی ، سید محمد موسوی ، محمدی ، سید مهدی موسوی ، زهدی ، عباسی ، حقی ، کاظم پور و ملک آبادی به سرپرستی ناصراهری بودند.
آیلاخلی نام کوه بلندی در شهرستان هریس است که با ارتفاع 2878 متر در مسیر جاده تبریز-اهر قامت بلند این کوه نمایان است . برای صعود به قله آیلاخلی باید از شهر خواجه به جاده اهر وارد شده و در روستای جیغناب که در پای این کوه قرار دارد رسید.
امتداد این کوه به سمت باش چای کشیده شده که قله کوه مشرف به تمام منطقه باش چای (قسمتی از جاده ورزقان) بوده و مناظر بسیار زیبا و چشم انداز طبیعی شگفت انگیزی دارد و از همه مهمتر آب و هوای بسیار سالم و تمیز منطقه است که به زیبایی این کوه می افزاید.
 از ویژگی های این کوه شیب تند و قسمت های سنگلاخی و صعب العبور آن که بیشتر سمت دره های آن وجود دارد می باشد و برای دوستداران طبیعت و کوهنوردی منطقه جذابی است.








 
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 2 مرداد 1403
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 34
نظرات شما
captcha refresh