جست و جو در پرتال

تاریخ : يکشنبه 3 تير 1403
کد 1697

صعود گروه کوهنوردی شرکت آب وفاضلاب به قله 2855 متری میشو

گروه کوهنوردی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی بمناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب و همزمان با دهه ولایت و امامت ، موفق به صعود به قله 2855 متری میشو شد.
همنوردان صعود خود را از ابتدای مسیر عمومی صعود به این قله که پاکوب مشخصی دارد و با آن پاکوب سوار بر یال کوه می شود شروع و با ادامه صعود و عبور از کنار ایکی باجیلار و پس از حدود سه ساعت صعود در مسیر و عبور از تیغه خط الراس در هوای بسیار عالی بهاری ، به قله با شکوه میشو داغی رسیدند.
اعضای گروه متشکل از 12 همنورد ، آقایان رادمهر ، حقی ، وکیلی ، رستم پور ، فرخی ، اسمعیل پور ، موسوی ، کاظم پور ، رافضی ، محمدی و سلحشور  به سرپرستی آقای ناصراهری بودند.
قله میشو (میشو داغی) در جنوب شهرستان مرند و روستای مشهور پیام و در كنار پیست اسكی آن قرار گرفته است. قله ای که یكی از زیباترین و پر جاذبه ترین قله های آذربایجان به حساب می آید.
رشته کوهستانى میشوداغ، با امتداد شرقی غربی و در حدفاصل دشت مرند و جلگه شبستر قرار گرفته و دامنه شمالى آن سرچشمه رودخانه‌هایى دائمى است که در جهت جنوب به شمال جریان دارند.
این رودخانه‌ها در انتهاى حوضه آبریز خود و پیش از ورود به دشت مرند، ساختارهاى زمین شناسى و گسل هاى مهم منطقه را به صورت عرضى قطع کرده‌اند
.










 
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 3 تير 1403
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 16
نظرات شما
captcha refresh