جست و جو در پرتال

تاریخ : چهارشنبه 6 تير 1403
کد 1680

کارگاه آموزشی افزایش سواد آبی برای بانوان همکار برگزار شد

خانی مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی استان : بانوان به عنوان مدیران خانواده و افرادی تأثیرگذار در جامعه، بهترین مروج فرهنگ مدیریت مصرف آب هستند و نقش آنها در آموزش مصرف درست آب انکار ناپذیر می باشد.
کارگاه آموزشی بانوی آب با موضوع مدیریت مصرف آب با حضورخانی مدیرعامل آبفای استان و با تدریس دکتر جلیلی قاضی زاده عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.
مدیرعامل آبفای آذربایجان شرقی در این کارگاه آموزشی اظهار کرد: بانوان به فراخور نقش کلیدی خود در خانواده نقشی انکارناپذیر در مدیریت مصرف آب دارند که باید این نقش بخوبی مورد توجه واقع شود.
خانی ادامه داد: مصرف بهینه آب به معنی محدودیت در مصرف نبوده بلکه هدف از این مهم تنها مدیریت مصرف و جلوگیری از هدر رفت آب است.
خانی  افزود: در این زمینه بانوان هستند که می‌توانند با بهره گیری از راهکارهای متنوع مصرف آب این مهم را به سایر اعضای خانواده تعمیم دهند.
جلیلی قاضی زاده نیز در این کارگاه  با اشاره به وضعیت آبی و موقعیت جغرافیایی  آب در کشور افزود: اقلیم متفاوت کشور ما به نسبت سایر نقاط جهان و کاهش چشمگیر منابع آبی می طلبد که در بحث مدیریت مصرف دقت نظر بیشتری داشته باشیم چرا که این نگرانی برای همه ما وجود دارد که موضوع کاهش منابع تأمين آب در سالیان آتی نیز ادامه دار باشد. بنابراین اهمیت این موضوع نیاز ما را به همراهی مردم و به خصوص بانوان، بیش از پیش نموده است.
وی با اشاره به تأثیر زنان در مدیریت مصرف آب، خواستار مشارکت همه ی بانوان در مصرف بهینه ی آب و اشاعه ی فرهنگ صرفه جویی در مصرف این گوهر حیات بخش شد.
وی خاطر نشان کرد: با آموزش و مشارکت بانوان در ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب، یقیناً شاهد مدیریت مصرف سرانه آب شرب در خانواده ها و جلب مشارکت سایر مردم در این راستا خواهیم بود.




















 
 
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 6 تير 1403
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 51
نظرات شما
captcha refresh