جست و جو در پرتال

تاریخ : دوشنبه 21 خرداد 1403
کد 1648

چهل و چهارمین نشست شورای راهبری GIS کشوری صنعت آب وفاضلاب با حضور مسئولین GIS آبفای ۱۰ استان پیشرو کشور به میزبانی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی برگزار شد.

در چهل و چهارمین نشست شورای راهبری GIS کشوری صنعت آب وفاضلاب که با حضور مسئولین GIS آبفای ۱۰ استان پیشرو کشور به میزبانی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی برگزار شد به بررسی چالش ها و راهکارهای برون رفت از مشکلات در این حوزه پرداخته شد.
محمد خانی مدیر عامل شرکت ضمن خیر مقدم به دبیر شورای راهبری اطلاعات مکانی و اعضای شورای راهبری GIS آب وفاضلاب کشور ، به ضرورت توسعه سامانه‌های مکان‌محور و ارتباط بین سامانه‌ها اشاره کرد و حمایت همه‌جانبه خود را از جاری‌سازی GIS در کلیه فرآیندهای شرکت اعلام نمود.
وی افزود : محدودیت منابع آب موجود از یک طرف و تقاضای روزافزون جهت تامین آب مصرفی و دفع بهداشتی فاضلاب و توسعه و رشد شهرها از طرف دیگر،لزوم به خدمت گیری یک تفکر سیستمی ،جامع و بهینه در زمینه مدیریت بهینه منابع و توسعه خدمات آبرسانی و دفع فاضلاب را روز به روز آشکارتر و با اهمیت تر می سازد .
خانی ادامه داد:  بدیهی است که به منظور دستیابی به این اهداف ناگزیر به استفاده ازپیشرفته ترین روشهای نوین علمی و فنی در مدیریت بهینه منابع آب می باشیم .
مدیرعامل آبفای استان در خصوص اهمیت GIS گفت : با استفاده از GIS امکان تهیه ابزارهایی تا حد امکان ساده و جامع جهت بهره برداری شبکه میسر است. ابتدایی ترین کاری که می توان در به کار گیر ی این سیستم در نظر داشت، امکان اتصال بانک اطلاعاتی مربوط به شبکه، به خطوط لوله است. و تهیه سیستم های GIS ،زمانی راندمان بهینه دارند که قبل از شروع بهره برداری، کامل شده باشند.
علی محرابی دبیر شورای راهبری GIS مواردی در خصوص الزامات روند اجرای GIS در معاونت ها و واحدهای مختلف شرکت و همچنین استفاده از اطلاعات مکانی جهت مدیریت هزینه ها، افزایش درآمد و سودآوری بیان داشت و گزارشی در خصوص ارزیابی سال جاری شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجانشرقی، برقراری سرویس از سامانه GIS به سایر سامانه ها نظیر مشترکین و CRM و برداشت اطلاعات  تاسیسات روستاهای تحت پوشش ارائه نموده و بر پشتیبانی مداوم مسئولین این شرکت جهت استقرار و تداوم فعالیت های GIS تاکید کردند.
در این جلسه همچنین گزارش جامعی از عملکرد شرکت در زمینه پیاده سازی سیستم اطلاعات مکانی توسط خانم اسدی رئیس گروه اطلاعات مکانی ارائه گردید در این گزارش به کاربردهای GIS در تهیه مدل هیدرولیکی شهرهای دارای تنش آبی و تبادل دائمی اطلاعات GIS با دفاتر بهره برداری آب ، استخراج ظرفیت های خالی فاضلاب در راستای درآمدزایی شرکت، کاربرد اطلاعات مکانی در خصوص گذر از بحران آب سال 1402 شهر تبریز اشاره نمودند.











 
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 21 خرداد 1403
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 56
نظرات شما
captcha refresh